Retur av kurante, uskadede varer godtas normalt ikke.
Eventuell godkjent retur av kjøpt utstyr kan kun skje etter skriftlig samtykke fra oss, og for deg som kjøpers risiko og regning.
Privatpersoner finner Digitalt Skjema med opplysninger om angrerett hos Labolytic AS her.
SLIK GJØR DU:
- Meld inn reklamasjon (pr. e-post) til kundesupport@.
- Avtal evt. retur skriftlig (pr. e-post) til kundesupport@
- Fyll ut returskjema, dette legges ved returforsendelsen
- Pakk varen godt før sending. Varen skal være hel og fin, i uskadet originalemballasje, med alle vedlegg intakt.
- Varense sendes som bedriftspakke til Labolytic AS. Sørg for at mottakeradressen kommer tydelig frem.
Ved retur/bytte, betaler du returportoen selv.
Ved feil, eller ødelagt vare vil selger/ ordrekontor hos Labolytic sende deg en ferdig frankert returseddel. - Sørg for sporing av forsendelsen
- Straks varen er mottatt i retur hos oss vil vi sørge for utsendelse av erstatningsvare/ kreditering.
Last ned returskjema for bedrifter her.
Retur godtas ikke hvis:
- Varen er kurant og uskadet
- Produktet er spesialbestilt
- Varen har begrenset holdbarhet
- Varen som returneres mangler utfylt returskjema
- Varen er påført skade hos kunde eller under returtransport
- Varen har kjøpesum under kr 1.000
Retur av EE avfall og instrumenter etter avtale.
Vi tar brukte instrumenter og EE avfall i retur, etter avtale.
Vi hjelper deg også med informasjon om riktig håndtering av afall og muligheter for gjenbruk, reparasjon og resikrulering av instrumenter og utstyr du har kjøpt av oss. Send en henvendelse til kundesupport@
BETINGELSER
For at retur skal kunne gjennomføres raskt, effektivt og korrekt ber vi deg merke deg følgende:
- Retur kan bare skje etter skriftlig samtykke fra oss, og for kjøpers risiko og regning.
- All retur må avtales skriftlig (pr. e-post) med selger/ ordrekontor hos Labolytic.
- Evt. reklamasjon skal meldes inn skriftlig (pr. e-post) til selger/ ordrekontor hos Labolytic, med en gang varen er mottatt, og senest neste virkedag. Se våre salgsbetingelser for utdypende info.
- Transportskader må anmerkes ved mottak og registreres av sjåfør.
- Varen må sendes i retur til Labolytic senest 14 dager etter meldt reklamasjon/ avtalt retur (dersom ikke annet er avtalt skriftlig med selger/ ordrekontor).
- Du er ansvarlig for trygg retur. Pakk varen godt, og sørg for sporing.
Varen skal være hel og fin, i uskadet originalemballasje, med alle vedlegg intakt.
Varen skal være forsvarlig pakket for transport, emballert slik at originalemballasjen er godt beskyttet og holder seg hel, fin og uskadet. - Returskjema skal alltid sendes sammen med varen i retur. Kunde, ordrenummer, returårsak osv. må fylles ut.
- Varer som returneres uten utfylt returskjema blir ikke akseptert.
- NB! Ved mottak av retur grunnet av uavhentede pakker, forbeholder vi oss retten til å belaste deg for kostnadene, dvs retur- og ekspedisjonskostnader, samt påløpte renter og gebyr på faktura.
- Reparasjon/ utsendelse av erstatningsvare/ kreditering, vil først foretas når varen er mottatt og kontrollert hos oss.
Returkostnader
- Ved retur av varer som ikke skyldes reklamasjon eller feil fra Labolytic AS side dekkes fraktkostnader og forsikring av deg som kjøper.
- Ved retur grunnet transportskade, feilplukk, holdbarhetsavvik, eller feil/ mangler ved varen vil selger/ ordrekontor hos Labolytic sende deg en ferdig frankert returseddel.
- Avtalt retur, som ikke skyldes gyldig reklamasjon, krediteres som hovedregel med en andel av kontraktssummen fratrukket evt. returomkostninger der det hensynstas tapt bruttofortjeneste og påførte kostnader etter kontrollregning, maksimalt 70 % av salgssummen.
Last ned returskjema for bedrifter her.